Heel je onderneming vatten in één slogan, dat is niet vanzelfsprekend. En je een kant-en-klare handleiding voorschotelen om een goede slogan te schrijven is dat evenmin. Toch geven we je 7 tips die je aardig op weg helpen.
Een goeie slogan springt in het oog en blijft hangen. Beperk je tot maximaal 9 woorden, een tip die Coca-Cola goed toepast: Always Coca-Cola.
- Alliteraties werken
Spelen met de beginletters van opeenvolgende woorden werkt. Denk maar aan Verrassend Volledig. Verbazend Voordelig (Action)
- Oog voor missie en visie
Eigenlijk geeft je slogan de essentie van je onderneming weer: We go the extra smile (Brussels Airways) of Opel, wir leben Autos.
- Gebruik je merknaam
Zo ben je zeker dat de slogan enkel met jouw bedrijf geassocieerd wordt: Carglass herstelt, Carglass vervangt.
- Humor werkt
Probeer je slogan in een grappig pakje te stoppen. Zo scoor je al direct met een lach. Woord- en zinspelingen kunnen je een handje helpen: Durex, het condoom dat tegen een stootje kan.
- Tijdloos
Een slogan doorstaat de tand des tijds: Het ruikt hier naar Douwe Egberts.
- Een goede slogan spoort aan
Niets zo leuk als een slogan die de klant ertoe aanzet om iets te doen. Nike heeft dit heel goed begrepen: Just do it.
Bronnen:
Een zinderende slogan, slagzin of baseline schrijven
Slogan bedenken? 5 tips voor bedrijfsslogans en product slogans
Veerle
Latest posts by Veerle (see all)
- Handleiding schrijven - 16/03/2017